esmeebuitenhuis.reismee.nl

Helaas een onverwachte wending

Hoi allemaal!

Helaas heb ik geen goed niews.Vorige week donderdagochtend ben ikgeland opschiphol. Vier weken geledenheb ik hetslechte nieuws gekregen dat mijn opa ongeneeslijk ziek is. Helaas is hij zo snel achteruit gegaan dat ik vorige week naar huis moest vliegen om nogwat tijd met hem te kunnen doorbrengen. Ik ben nu alweer een weekje in Nederland. Ik heb helaas een einde aan mijn high school jaar moeten maken omdat ik bij mijn opa wil zijn in de laatste tijd die hij nog te leven heeft. Ik vind het heel erg jammer, maar dit is wel de beste keuze.

Ik ben 5 maanden in Amerika geweest en ik heb echt een geweldige tijd gehad. Niemand kan dit meer van mij afpakken. Ik heb zo verschrikkelijk veel nieuwe mooieherinneringen gemaakt en geleerd. Mijn engels is zoveel verbeterd in de vijf maanden dat ik in Amerika ben geweest, ik kan wel zeggen dat ik echt vrijwel vloeiend ben. Ik heb een geweldige tweede familie erbij gekregen, namelijk mijn Amerikaanse gastgezin die ik ontzettend dankbaar ben voor alles. Ook heb ik vrienden gemaakt die aan de andere kant van de wereldleven,waar ik ook zeker contact mee blijf houden. Ik heb dingen gedaan die ik nooit in Nederland zou kunnen doen en heb veel voor mezelf overwonnen. Ik ben ook super blij dat ik veel typische Amerikaanse dingen heb kunnen meemaken en het Amerikaanse leven heb kunnen leven voor vijf maanden.

Hier nog een kleine samenvatting van thanksgiving en black friday.

Ik ben enorm blij dat ik thanksgiving nog heb kunnen meemaken, echt iets typisch amerikaans. Met thanksgiving ga je met de hele familie heel uitgebreid eten en ben je dankbaar voor alles wat je hebt. Mijn gastgezin en gast opa en oma hebben heerlijk gegeten. Turkey, mashed potatoes, stuffing, pies. Ik heb ook mijn aandeel ingebracht met thanksgiving. Mijn gastbroertje, gastzusje en ik hebben allemaal onze eigen taart gemaakt die we na de maaltijd zouden eten. Ik had besloten om een Nederlandse appeltaart te maken. Hij was gelukkig goed gelukt en de rest vond hem ook lekker!

De volgende dag was het de beruchte 'black friday' met hele grote kortingen overal. Om half vijf stond mijn wekker om een hele ochtend lang te gaan winkelen in een shopping mall met een vriendin en haar moeder. Normaal gesproken staan er overal mega lange rijen en is het echt een gekkenhuis, maar wonder boven wonder was het in de mall waar ik was super rustig. Wel waren er mega kortingen. Bijvoorbeeld bij hollister en abercrombie was alles voor de helft van de prijs. Na een lange ochtend gewinkeld te hebben waren we beide goed geslaagd.

Ik ga heel hard sparen zodat ik weer terug kan komen naar Virginia voor een vakantie. Ik wil dan een tijdje daar verblijven zodat ik nog meer tijd kan doorbrengen met mijn Amerikaanse familie en vrienden!

“I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.”

Liefs, Esmée.

Reacties

Reacties

Jade

Mooi geschreven Es. Weet je nog vorig jaar in oktober dat we ons hier op aan het 'voorbereiden' waren, niemand had dit verwacht, hier had je je niet op voor kunnen berieden. Maar man wat is dit al een ervaring die inderdaad niemand van je kan afpakken. We're proud of you!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active