esmeebuitenhuis.reismee.nl

First week of school!

Hoi allemaal!

Maandag was het dan zover, mijn eerste dag op Magna Vista High School. De wekker ging al om zes uur dus dat was even wennen. Om half acht moet ik buiten staan wachten op de schoolbus. In films die zich afspelen op een Amerikaanse High school is altijd te zien hoe mensen in een gele schoolbus naar school gaan, nou zo gaat het dus in het echt ook. Het leek me altijd heel leuk om met een schoolbus naar school te gaan, maar het valt heel erg tegen. Jongens en meisjes mogen niet naast elkaar zitten in een bus, en op de eerste schooldag was dat gelijk al een probleem omdat er teveel meiden waren en dit niet paste in de bus. Na een heel gedoe mocht het meisje toch eindelijk naast een jongen zitten en konden we eindelijk verder rijden naar school.

Doordat we op vakantie waren geweest in Myrtle Beach, had ik mijn rooster nog niet kunnen ophalen. Toen ik dat eenmaal kreeg werd mij verteld dat ik een senior ben. Hier ben ik enorm blij mee want nu mag ik het echte typisch Amerikaanse prom meemaken en graduation. Verder hebben seniors nog veel meer voorrang op allerlei dingen dus dat is alleen maar fijn.

Ik heb vijf dagen in de week les van 8.25 tot 3.25. Ik heb vier verschillende klassen, en elke les duurt anderhalf uur. Dat is dus heel erg wennen, aangezien ik de 50 minuten lessen van het jfc geweest ben. Als eerste klas heb ik Algebra II, daarna heb ik English en daarna Advanced physical excersises. Ik heb pas pauze om tien voor half twee, tot tien voor twee. Na de pauze heb ik US history. Doordat Magna Vista High school zo'n grote school is zijn de pauzes verdeeld in vier pauzes, ik heb de laatste pauze, vandaar dat ik zo laat pas kan lunchen. Wat ook erg wennen is, is dat ik elke dag precies dezelfde vakken heb tot aan begin januari. Dan start het nieuwe semester en krijg ik nieuwe vakken :)

De mensen op school zijn heel erg aardig, zodra ze horen dat ik een exchange student ben zijn ze helemaal geinteresseerd dus dat is wel fijn. Verder heb ik try outs van alle sportteams op school gemist, doordat we op vakantie waren. Gelukkig hebben mijn gastmoeder en ik nog kunnen regelen dat ik mee mocht trainen met het varsity volleybalteam.

Ik had nooit verwacht dat het me zou lukken om in het volleybalteam te komen, maar het is me wonder boven wonder gelukt! Ik kan mezelf nu een speler noemen van het varsity volleybalteam! Hier ben ik echt ongelofelijk blij mee, de meiden zijn echt heel erg aardig en ik heb echt heel erg veel zin om ze beter te leren kennen!

Het zijn lange dagen die ik zeker niet gewend ben op het JFC haha, mijn laatste les stopt om vijf voor half vier, en van half vier tot zes uur heb ik Volleybaltraining. Verder heb ik ook nog advanced physical excersises wat ook nog eens hard sporten is. Ik heb vijf keer per week volleybaltraining en sport dus vijf dagen in de week vier uur op een dag! Ik heb dus school van 8.25 tot 18.00 wat aardig zwaar is. Wat wel heel erg scheelt is dat het niveau van de vakken wat lager ligt dan ik gewend ben, waardoor het huiswerk niet extreem moeilijk is!

Verder is het ook echt waar wat je altijd ziet in van die Amerikaanse high school movies, er zijn echt verschillende groepjes, de cheerleaders, American footballplayers, nerds. Heel erg grappig om te zien haha.

Wil je een melding krijgen als ik weer een nieuwe reisblog heb gemaakt? Vul dan je e-mail in!
Liefs, Esmée

Reacties

Reacties

bill

I saw you with the nerds

Ine

Lieve Esmée, super leuk allemaal, komt helemaal goed met jou dit schooljaar! Echt leuk om het te lezen wat jou belevenissen zijn daar in The States! Geniet lekker van je weekend. Dikke kus xx

Conny

Hoi Esmee, Wat een belevenis en dat alleen al in een week. Spannend hoor. Begreep van je moeder dat lieve gastouders en zus hebt. En je pleegbroer ook leuk is.
Nog veel plezier en succes

xxxxx Conny

Roelie

Hi Esmee, dat was dus een heftig weekje. Leuk om zo op de hoogte te blijven al verteld Jelle ook wel wat hoor. Nu genieten van je vrije weekend. Lfs

Tessa

Leuk verhaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active