esmeebuitenhuis.reismee.nl

Alweer vijf weken in Amerika

Hoi allemaal!

Ondertussen ben ik alweer een hele tijd in Amerika. Alles begint een beetje te wennen. Tussen mij en mijn gastgezin gaat het erg goed! Ik voel me op mijn gemak thuis dus dat is een goed teken. Mijn gastzusje, is van dezelfde leeftijd en is ook een senior. Ze moet dus gaan kijken voor een college waar ze wilt studeren. Hier ben ik echt blij mee, want ik mag mee met de scholen bezoeken en we krijgen overal een rondleiding! 20 september staat er een school op de planning, heb er erg veel zin in!

Vorig weekend heb ik mijn eerste footballgame meegemaakt! Mijn gastbroertje zit in het American Football team dus ik zal veel footballgames gaan zien.Het is heel leuk om te zien, dat alles wat ze altijd in de films laten zien, met cheerleaders enzo, ook echt waar is! Bij zo'n football wedstrijd komt aardig wat kijken, je ziet echt de schoolspirit, bijna iedereen draagt een magna vista shirt wat erg leuk om te zien is. Verder zijn er inderdaad cheerleaders, die de hele footballgame cheers doen om het publiek op te vrolijken. Van de football wedstrijd zelf snap ik echt helemaal niks. Ik probeer het te begrijpen maar er zijn zoveel regels dat ik er echt helemaal niks van begrijp. Misschien hoe vaker ik een footballgame ga kijken, hoe beter het wordt. We zullen het zien.

De volgende ochtend vertrokken mijn gastbroertje, mijn gastvader en ik al om zes uur van huis. Die dag stond een andere footballgame op de planning. Dit was echt een superleuke ervaring, we gingen namelijk naar een UVA game, (de universiteit van Virginia) het was een hele happening daar, met vuurwerk als ze scoorde, cheerleaders, zingend publiek, marching band. Heel leuk om een keer mee te maken! Verder hebben we rond de universiteit gelopen, ook erg leuk om te zien! Ook dat is echt precies als in films. Je hebt studentenhuizen, zoals Kappa, Beta, nerds. Heel erg leuk.

School begint langzamerhand ook te wennen, het niveau van school ligt niet heel erg hoog en ik kan het makkelijk bijhouden. Dat is heel fijn, aangezien ik heel druk ben met volleybal, we hebben twee wedstrijden per week, wat uit school is dus ik soms pas tien uur thuis ben van school en daarna nog mijn huiswerk moet doen. Ik ken ondertussen aardig wat mensen. Wat ik alleen wel lastig vind is, dat iedereen al eigen hechte groepjes heeft en het voor mij heel moeilijk is om daar tussen te komen. Vrienden maken is dus aardig lastig, maar dat heeft gewoon wat tijd nodig denk ik.

Engels praten gaat met de dag beter gelukkig! De lessen zijn goed te volgen, alleen met wiskunde is het soms lastig, omdat ik niet de wiskundige termen ken in het Engels, maar ook dat gaat steeds beter!

Wil je op de hoogte blijven van mijn leven in Amerika? Vul dan je email in en dan krijg je een mailtje als ik een nieuw verhaal heb geschreven.

Liefs, Esmée

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active