esmeebuitenhuis.reismee.nl

Fall in Virginia

Hoi allemaal,

Hoog tijd voor weer een nieuwe blog. Ben aardig druk geweest de afgelopen tijd dus het schrijven van een blog is er een beetje bij ingeschoten.

Ondertussen zit ik hier albijna vier maanden. Wat gaat de tijd toch snel!

Volleybal

Ik ben echt heel blij dat ik volleybal heb gedaan. Helaas is het seizoen nu over, we hebben een heel goed seizoen gehad en zijn zelfs district kampioen geworden! Elke week hadden we twee wedstrijden doordeweeks en op de dagen dat we geen wedstrijden hadden, hadden we training tot zes uur. Erg zwaar dus, maar wel heel erg leuk. De laatste thuiswedstrijd die we hadden is seniornight. Hierbij moest ik met mijn gastvader naar voren komen en werden er dingen over mij verteld. Ook kreeg ik cadeautjes van het team, wat heel lief was. Nadat het gewone seizoen over was hadden we conference, een toernooi. Hierin zijn we derde geworden en daarom mochten we door naar de regionals! De wedstrijd die we moesten spelen was dit keer op een zaterdag, wat niet normaal is in Amerika. Normaal zijn alle wedstrijden doordeweeks. De wedstrijd was ook niet dichtbij, het was drie uur hiervandaan. We vertrokken dus om half 2 smiddags en ik was savonds om half 1 pas thuis. Helaas hadden we de wedstrijd verloren en was het seizoen over. Ik heb echt een leuke tijd gehad met volleybal en vind het jammer dat het over is. Ik zit eraan te denken om volgend semester Softball te spelen.

Halloween

Een ding wat we in Nederland niet echt vieren, is halloween. Hier in Amerika is het wel iets groots en ik keek er dus heel erg naar uit. Ik ben naar de Woods of Terror geweest met mijn gastzusje, haar vriendje en een vriend van haar. Het was heel erg gezellig! Het was wel aardig eng, ze hadden echte slangen, en heel veel mensen. Het was een spookhuis van ongeveer anderhalf uur, binnen en buiten. Hier hadden ze allemaal films nagemaakt en acteurs ingezet. Wat ik persoonlijk het engste vond, was het gedeelte met de clowns. Je moest een 3d bril opzetten en je kwam in een huis met allemaal neon kleuren, hierdoor kon je de clowns niet goed zien en was het nog enger. Het was leuk om een Amerikaanse Halloween een keer mee te maken, ik zou willen dat we het in Nederland hebben.

Ondertussen heb ik gelukkig wat vrienden gemaakt en hier ben ik heel erg blij mee! Op vrijdag gaan we naar de footballgames, en ook heb ik mijn eerste echte Amerikaanse sleepover en movienight gehad, wat erg gezellig was.

Met mijn Engels gaat het ook met de dag beter, excuses voor mijn Nederlands want die gaat echt achteruit. Ik zit hier nu al bijna vier maanden en de tijd gaat best wel snel. Ik heb aankomende week nog een normale week school en die week daarna is het al thanksgiving break! Heb enorm veel zin in mijn eerste Amerikaanse thanksgiving. Ook heb ik al plannen voor de beruchte 'black friday' waar je mega kortingen hebt voor winkels en mensen voor een winkel slapen om als eerste binnen te komen en vechten om spullen. Ja, dit ga ik meemaken. Een vriendin en haar moeder hebben me meegevraagd om te gaan winkelen in een mall. Dat word wat zeg!

Verder weet ik mijn vakken al voor volgend semester, wat zal beginnen in januari. Deze zijn:

Introduction to medical science, sociology, photo journalism ( fotos maken voor het jaarboek en werken aan het jaarboek) en french 5.

Ik ga proberen weer meer blogs te schrijven en jullie meer op de hoogte te houden! Reacties op mijn blog vind ik altijd leuk om te lezen!

Liefs,

Esmée

Reacties

Reacties

Joyce

Ben zo trots op je!

jasmijn

Leuk leuk ezzzie!! Maar kom maar terug! Donderdag ben ik jarig he, taart staat al klaar ;)

Romy van Rheenen

Super dat je het zo naar zin hebt Es! Kan niet wachten om al je verhalen in het echt te horen. xxxxxx

Tessa Caine

klinkt heel leuk Es!! X

Nick

super leuke blog???? zo te lezen hoef je je niet te vervelen.
Luna vond het heel apart om met je te Skypen laatst ze had het er steeds over???? zet hem op en veel succes in je volgende semester
Groetjes Char Luna en nick

Dorien

Leuk om te lezen hoe het met je gaat! Veel plezier nog de komende maanden! Liefs Dorien

Christel van de Koot

Leuk om je verhalen te lezen. Veel plezier and enjoy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active